reklama

A opat som rád, že som Roman.

Sem-tam sa mihne aj vaším životom nejaký ten Roman. Meno Roman je v kalendári pod dátumom 23. február. Už od malička sa mi meniny spájajú s veľkou oslavou. V našej rodine sme boli Romanovia hneď traja. Dedo, otec a ja. Vždy sme sa zišli celá rodina. Od prvých gratulácií s obvyklími želaniami a darčekmi, sa vždy plynule prešlo cez gurmánske okienko nevídaných rozmerov, pokračovalo politickou debatou, / pre mladšie narodených, v dobách nie tak dávných, hralo detailné rozobratie politickej situácie doma i vo svete významnú úlohu pri akomkoľvek rodinnom stretnutí, ktoré bolo raz za čas oživené maličkou stávkou typu, “ do kedy sa udrží pri moci ten a či onen“/, až po úplne legálny opijáš hláv rodín, potichu kvitovaný nežnejšími polovičkami.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

Koncom osemdesiatych rokov a po roku ´89, s postupným uvoľnovaním sa spoločenských tlakov a žiaľbohu aj mravou, k nám, okrem nekonečných televíznych reklám na pracie prášky Ariel a Vizír, tyčinku Bounty, prišla aj nová móda pomenúvať svoje ratolesti po známych spevákoch a hercoch. / Samozrejme zo západu /. A tak i naše matriky ovládli Sandry, Sáry, Sabríny, Samuelovia, Sebastiáni, Patrikovia, Dominikovia, Markovia... Niekde v tejto dobe, bolo mi asi 14, ma ovládla nespokojnosť s vlastným menom. Aj ja som chcel byť XY, niekto... a nie obyčajný Roman. V mediách nebolo známej tváre, nebolo s kým sa stotožniť, nebolo známeho Romana. Napadá mi, azda len ...Roman Pomajbo, a ako snáď aj sami uznáte, stotožniť sa z Nestotožniteľným a obyčajným nie je „big deal“. Nič iné ako zmieriť sa s vlastným menom a zvyknúť si, mi ale neostávalo. Už vyše roka som v zahraničí a opať som prišiel svojmu menu na chuť. V Anglicku mi nikto inak ako Abramovich / majiteľ londýnskej Chelsea /, alebo Polanski ani nepovedal. Áno, Začalo mi to celkom lichotiť. Už viem , aké je to otočiť sa, ak na Vás volajú „Polanski!“. Ostatne, momentálne žijem a pracujem v škótskom Edinburghu,som tu niečo vyše mesiaca, ale hádam v živote som nepočul toľko komplimentov na moje meno. Škóti si meno Roman prekladajú ako Ríman alebo Riman, ako osoba a sú z toho celkom „happy“. Opat som našiel cestu spať k svojmu menu. Opať som rád , že sa volám Roman.

Roman Hutira

Roman Hutira

Bloger 
  • Počet článkov:  6
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Snažím sa snažím, niekedy málo niekedy veľa. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu