reklama

ŠK Slovan do toho, alebo písane slovo ako intelektuálna

Stĺpik v novinách, x-krát premaľovaná fasáda s tým istým vyznaním, pohľadnica k meninám, odkaz napísaný prstom na zahmlenom okne, počmáraná stránka denníka. To všetko, a nie len to je písané slovo.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

Vety vyskladané zo slov nás sprevádzajú ako tichý spoločník stáročiami. Slová rôznych tvarov a významov, písané v cudzich jazykoch, vedúce rozličnými smermi, načmárané neistou rukou, tie čo bolia, i tie, ktoré vedia pohľadiť. Sedím za guľatým kuchynským stolom s perom v ruke. Sedím a čakám. Zbieram odvahu vniknúť do sveta, v ktorom som bol už tisíc krát predtým, no nikdy ako teraz. Chem napísať svoj prvý blog. Poprvýkrát je len raz. Pokus a omyl nie je to čo teraz chcem. Písané slovo som, viac menej vždy, považoval za intelektuálnu výzvu. ( To mi pripomína nápis na pánskych toalétach Interu, ktorý mi zostal v pamati, kde kľúčom ktosi vyryl: ŠK SLOVAN DO TOHO ! INTER DO PxxE!!! Slovo INTER bolo prečiarknuté a podním napísané slovo SLOVAN. Stručne zato jasne. ) Sedím a čakám. Uplinul mesiac, čo som si sľúbil raz za týždeň jeden blog. Nie, nesedím už mesiac v kuchyni, to naozaj nie. ... To len zrod mojho prvého blogu trvá akosi nepohodlne dlho. Začínam pochybovať o vlastných schopnostiach napísať zmysluplný sled slov. Dúfam, že si nemýlim prehnanú sebakritiku s neschopnosťou. Bez jedného slova vpísaného do zošita prechádzam hŕbou otázok. Budem niekoho zaujímať? Nechcem si formou blogu ventilovať len vlastné zmatenosti? Som schopný presne sformulovať vlastné myšlienky ? Zvládnem napísať presne to, čo chem? Mám na to slovnú zásobu? Dokážem sa elegantne vyhnúť obvyklému klišé? Nechcem objavovať Ameriku a pritom si podávať ruku s banalitou. Rád by som prekročil pomyselnú hranicu šedivho priemeru a bol so sebou spokojný. Možností a tém je mnoho, aj ked sa mi zatial vyhybajú... Ešte predtým ako si prečítaš moj skutočne prvý blog, prejdem všetkým ešte raz. Ale teším sa.

Roman Hutira

Roman Hutira

Bloger 
  • Počet článkov:  6
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Snažím sa snažím, niekedy málo niekedy veľa. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu